De Hulpkaart gaat digitaal!

19 september 2024

Met trots presenteren en lanceren we de digitale versie van de Hulpkaart. Een digitale versie die eenvoudig uit te lezen is via een QR-code die je bij je draagt op je telefoon of uitgeprint binnen handbereik. 

Snel en makkelijk

Groot voordeel van de digitale versie is dat je privacygevoelige informatie, zoals medicijnen, op de kaart kunt invullen. Deze informatie is alleen zichtbaar voor jouw contactpersoon en professionele hulpverleners die bij ons aangemeld zijn. Bij het scannen van je digitale Hulpkaart kan jouw contactpersoon rechtstreeks worden gebeld als dit wenselijk is. Ook het wijzigen en/of aanvullen van je Hulpkaart kun je snel en makkelijk zelf doen. Je kunt kiezen voor de combinatie van de digitale en papieren vorm. 

Heb je al een papieren Hulpkaart?

Uiteraard kun je deze kaart blijven gebruiken maar ons advies is wel je kaart om te zetten naar de digitale versie. De digitale Hulpkaart is sneller en gemakkelijker uit te lezen en bevat meer informatie. In pilots met diverse organisaties testen we het gebruik van de digitale Hulpkaart dus deze manier van hulp vragen en geven raakt steeds meer ingeburgerd.

Meer informatie

Heb je vragen of wil je hulp bij het aanvragen van je digitale Hulpkaart, kijk dan bij veel gestelde vragen. Kun je hier het antwoord op jouw vraag niet vinden, neem dan contact met ons op via info@hulpkaart.nl. We zijn benieuwd wat je van de digitale Hulpkaart vindt dus deel vooral je ervaringen. Ook als we zaken kunnen verbeteren horen we dit graag. Samen kijken we naar elkaar om!