De digitale versie van de Hulpkaart staat bijna online! Met o.a. de input vanuit de feedbacksessie zijn we aan de slag gegaan. Testen, aanpassen, testen, aanpassen naar de laatste puntjes op de i. In september starten we een aantal pilots met partners en verschillende doelgroepen. Ook interesse om mee te testen in een pilot?
Testen in pilots
In de pilots gaan we met een aantal partners en specifieke doelgroepen (o.a. jongeren, mantelzorgers, politie) de Digitale Hulpkaart toepassen in de praktijk. Technisch klopt de werkwijze en staat er een mooi product. Maar wat trekt kaarthouders over de streep om de Digitale kaart aan te vragen? Wat spreekt het meeste aan: de QR-code opslaan op je telefoon of uitprinten en bij je dragen? Is het duidelijk voor de contactpersoon welke stappen horen bij het bevestigen van de aanvraag? Kunnen professionele hulpverleners snel de juiste medicijnen inzien?
Doe mee!
Tal van vragen waar we in deze pilotfase antwoord op willen krijgen. Om de vragen te beantwoorden draaien we graag een breed scala aan pilots. Wil jij/jullie ook een mooie bijdrage leveren aan een optimaal functionerende Digitale Hulpkaart, doe vooral mee. Dus heb je interesse en/of een idee hoe we de pilot bij jouw organisatie of voor een bepaalde doelgroep vorm kunnen geven, laat het ons weten. Neem contact op met Inez van Gils en we bespreken de mogelijkheden.